De loze beloften van Philips

Als mijn lichaam me in de steek laat, of niet naar behoren functioneert, val ik licht ten prooi aan misnoegdheid en durf ik weleens haar te kloven en muggen te ziften. Zoals ik gisteren al meldde, heb ik mijn voet bezeerd en ben ik aan het stumperen. Daar ben ik absoluut niet blij mee en om niet voortdurend op en tegen mezelf te moeten kankeren, zocht en vond ik een slak waarop ik zout kon leggen: Philips.

gratisEind december van vorig jaar kreeg ik een koffiepadmachine van Senseo cadeau. Luidens een bijgevoegd foldertje zou ik, als ik het apparaat bij de fabrikant registreerde, binnen de maand een gratis ontkalkerset ontvangen. Ik kan niet ontkennen dat ik een beetje van de krijg ben en als ik ergens het woord gratis waarneem, puilen mijn ogen haast uit mijn kop, dus registreerde ik het toestel met gezwinde vingertred. Gisteren waren we twee maanden later en ik had nog niets ontvangen, dus besloot ik om mijn ongenoegen daaromtrent te uiten en met de klantendienst van Philips te telefoneren.

Ongeveer drie minuten later had ik alle cijfermenu’s doorworsteld en kreeg ik een uitermate sloom manspersoon aan de lijn die weliswaar van toeten noch blazen wist, maar toch bereid was om mijn gegevens te noteren. Ik diende alles drie keer te spellen en ik kreeg het danig op mijn teringtietjes. Zo bleven we bezig. Ik hing inmiddels ruim acht minuten aan de telefoon en het gesprek dreigde meer te gaan kosten dan zo’n ontkalkerset, dus maakte ik korte metten met dat heerschap: ik bedankte hem voor de moeite en verbrak de verbinding.

Ik kan niet anders dan besluiten dat Philips een onbetrouwbaar bedrijf is, dat zijn beloften niet nakomt. Ze mogen die ontkalkerset voor mijn part in hun reet steken!

En nu nog even natrappen: de machines van Nespresso zijn veel beter dan de Senseo’s.

The Author