De oogkleppen van Telenet

Dinsdag 13 maart, 11.47 uur
Ik stuur een e-mail naar de klantendienst van Telenet:

Sinds vanmorgen meldt Safe Web van Norton Symantec dat de inlogpagina van Telenet Webmail een schadelijke website is en derhalve geblokkeerd wordt.
Ik heb een schermafdruk gemaakt, zowel van deze mededeling als van het gedetailleerd rapport omtrent de beveiligingsrisico’s op de website. Ik kan die desgewenst aan u bezorgen. Voorlopig haal ik mijn e-mails via een omweg binnen (Thunderbird).
Ik hoop hieromtrent wat van u te vernemen.

Dinsdag 13 maart, 12.15 uur
Ik krijg een ontvangstbericht van Telenet:

Beste klant,
We hebben uw vraag of opmerking die u via onze website toestuurde, goed ontvangen. We hebben er volgend referentienummer aan toegekend: tralala en reldeldel
Uw vraag is belangrijk voor ons, we zullen ze met de nodige zorg behandelen. Binnen 3 werkdagen krijgt u een antwoord van een van onze medewerkers.
Met vriendelijke groeten

Dinsdag 13 maart, 15.19 uur
Ik krijg een antwoord van Telenet:

Beste,
Bedankt voor uw mail.
U stuurde ons een mail om te melden dat u problemen ondervindt met uw email. Het is echter onmogelijk om via mail een sluitend antwoord te geven op het gestelde probleem.
Wij vragen u dan ook contact met ons op te nemen op het nummer 015 66 66 66. Om onze technische dienst te bereiken maakt u keuze 2, vervolgens kiest u 1 en tot slot kiest u 3 voor internet. U krijgt dan één van onze medewerkers aan de lijn. Zo kunnen we in onderling overleg tot een correcte diagnose en een snelle oplossing komen.
TIP: Om u zo snel mogelijk verder te helpen, vragen wij u om uw klantennummer en modemnummer bij de hand te houden wanneer u contact met ons opneemt.
Hebt u nog vragen? Neem alvast een kijkje op www.telenet.be/onlinesupport. U kunt er 24 uur op 24 informatie opzoeken of contact met ons opnemen via een webformulier op tralala en reldeldel.
Met vriendelijke groeten,
A.

Dinsdag 13 maart, 16.25 uur
Ik stuur een e-mail naar Telenet:

Zijn jullie nu helemaal van de ratten besnuffeld?! Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om naar een betalend telefoonnummer te bellen en daar letterlijk aan het kostbare lijntje gehouden te worden, teneinde een probleem te melden waar ik geen schuld aan heb en dat enkel door de nonchalance van Telenet veroorzaakt wordt.  Uw webmail is onbereikbaar omdat Norton die als onveilig beschouwt en ik dring erop aan dat u dat binnen de kortste keren in orde brengt. Ik betaal jullie maandelijks € 70 en verwacht daar wat voor terug: een werkende e-maildienst bijvoorbeeld en misschien ook een eenvoudig woord van dank, omdat ik me de moeite getroost om een probleem te melden dat al uw klanten aanbelangt.

The Author